Ezzel már négy piaci szereplő kínálhat fogyasztóbarát otthonbiztosítást, mivel tavaly KöBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület, a Wáberer Hungária Biztosító Zrt., és az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. szerzett engedélyt.
A jegybanknál egy további biztosító pályázatának elbírálása zajlik, és szinte minden hazai biztosító tervezi az elindulást a fogyasztóbarát konstrukcióval.
Minden jel arra mutat az MNB szerint, hogy a fogyasztóbarát otthonbiztosítások hamarosan széles körben elérhetővé válnak az ügyfelek számára, sőt a továbbiakban ezek adhatják az új értékesítések jelentős részét.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanis ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát (szűkített kizárásokkal és mentesülésekkel) az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve.
Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. A biztosítóval a kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. A kárrendezés időtartama 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet. A lakásbiztosítás a megkötése utáni 3. negyedévtől 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.
A jegybank a honlapján új információs felületet - www.mnb.hu/mfo - hozott létre az érdeklődők számára a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításra vonatkozó további adatok, információk bemutatására.